God kollega – gode råd til hvordan man bliver en bedre kollega

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

1. At være aktiv i hverdagen – gør en god indsats på jobbet.

2. At hjælp dine kollegaer.

3. At have humor og godt humør med på jobbet.

4. At gilde af på dårlig snak om andre på arbejdspladsen.

5. At tage din egen del i eventuelle konflikter og kom videre. vær professionel.

6. At sige fra over for din kollega i god tid.

7. Ros din kollega.

En god indsats gør en bedre kollega

Dine kollegaer bliver glade når du gør en god indsats, fordi at det er med til at lette belastningen på dem. Derfor er det godt at vi tager vores del. Det er ikke raketvidenskab men det er stadig godt at blive husket på hvorfor det er vi er glade for nogen kollegaer. Det er let at tage tingene for givet.

At hjælpe sine kollegaer.

Når vi er godt med på vores egne ansvarsområder slapper vi så bare af? Nej det gør vi vel ikke, vi byder ind og hjælper vores kollegaer.

At være glad og have humor med på arbejdspladsen

Det er godt at kunne joke lidt, på den fede måde og gøre andre glade på jobbet. Eller bare være den positive. Det er med til at lette dagen for alle. Har man det dårlig dag og det har vi vel alle af og til, så meld gerne ud at du har en dårlig dag. Ellers kan det være svært at gætte sig til hvad der er galt. Dine kollegaer kunne måske tro at det havde noget med dem at gøre.

en.god.glad.kollega

At glide af på dårlig snak om andre på arbejdspladsen

Det kan vel næppe undgås at der bliver talt dårlig om nogen. Vi har selv magten over om vi vil deltage i det. Der er ingen grund til at puste liv i dårlig snak om andre. Chefen ved godt hvem der er en god medarbejder bare rolig.

At tage sin egen del i eventuelle konflikter

At være professionel på jobbet på den måde at man ikke bærer nag og bare koncentrerer sig om sin egen butik er en god ting. Det vil være fint at få løst konflikten og komme videre i stedet for at slæbe sin stolthed med ud over markerne. Det er en arbejdsplads.

At sige fra i god tid over for sin kollega

Det kan også være vigtigt at sige fra i god tid over for sin kollega. Det er vigtigt at passe på sig selv og sine kollegaer, derfor er det godt at få sagt fra i god tid, så bærgeret ikke flyder over. Det hjælper ikke noget at være konfliktsky.

Ros din kollega.

Alle kan nyde godt af at blive opmuntret og få afvide at man gør det godt. Det gør med til at gøre en god kollega

Læs mere

Skriv et svar

  • Informativ dansk side
  • Info@tipsogfiduser.dk

Del

Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
Share on twitter
Twitter
Luk menu